Alla inlägg den 26 mars 2011

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 26 mars 2011 14:02

En del personer som kanske känner mig lite för väl är vana vid att jag ibland ställer frågan: "Mu, gnägg eller bä?" Idag är det ett tvärsäkert MUUU! från min sida. Ett glatt mu från en ko som just släppts ut på vårbete. Vilken härlig dag det är idag!

 Kom just hem från en orienteringstävling med insikten att jag mår riktigt gött och att allting är finfint med mig! Ett enkelt konstaterande, det bara slog mig. Plötsligt var allt så självklart. Allting är helt enkelt finemang! Det gick ganska bra på tävlingen. Jag missade en del i början och det gick ganska långsamt. Men halvvägs på banan slog jag i knät i en sten i en nerförbacke. Efter att ha legat och ojat mig i ungefär en minut så reste jag mig och sprang iväg. Och hade plötsligt massor med krafter. Andra halvan av loppet gick sedan väsentligt mycket bättre av någon underlig anledning.

 Samma sak hände faktiskt i tisdags. Ungefär samma sak i alla fall. Tränade intervaller och upplevde plötsligt det som att jag sprang rakt in i en tjock vägg. Jag bara satte mig ner och vilade och såg allmänt ut som ett lik. Jag vilade lite medan de andra körde två intevaller till. Sedan vaknade jag till igen och kom tillbaka med ännu mer kraft än innan, vilket slog både mig och alla andra med förvåning. "var inte du trött nyss?" fick jag höra ett antal gånger.

 Jag har uppenbarligen väldigt skum återhämtning. Jag kan springa på ganska bra ett tag, sen blir jag tydligen trött. Men vilar jag bara någon minut igen så är det som om jag plötsligt fylls av nya krafter. En riktig mikro-återhämtning. nästan som ett power-nap. Jag är dock inte så vältränad ännu att jag kan återhämta mig medan jag springer, det får bli nästa steg ;P

 I afton är det konsert och jag ska snart iväg att öva. Jag vart lite skeptisk till den här konserten när vi övat tidigare i musiksällskapet, men igår kväll träffade vi för första gången bandet vi ska spela ihop med. Och min inställning förändrades klart och tydligt. Nu är jag övertygad om att det kommer bli jättekul och jag hoppas att det kommer många och lyssnar!


Till alla er där ute: 'Se till att må bra! Det är ofta enklare än man tror om man inte går med någon sjukdom eller skada som man inte kan identifiera. Puss på er!'

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards