Direktlänk till inlägg 13 januari 2014

Tappad eller stulen identitet

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 13 januari 2014 18:16

Jag drömde den här drömmen i höstas, några veckor in på första terminen av PA-programmet.


Jag var jagad. Först visste jag inte varför, men jag visste att De var efter mig. Jag sprang i en stad och kände mig vilse. Genom shoppingcenter och caféer, i ett försök att skaka dem av mig. I min värld var jag helt oskyldig
De kom ifatt mig på en bar. Haffade mig och identifierade mig med ett namn som inte var mitt. Namnet fick en klocka att ringa inom mig, som om jag någonstans djupt därinne visste att det var sant, men förnuftet sade någonting annat.

   Hjärtat visste vem jag var, men någonting någonstans inom mig började tvivla. Är jag verkligen den jag tror jag är? undrade den lilla rösten. De som jagade mig pratade på om vad jag påstods ha gjort, komplett nonsens alltihopa, men ju mer de sa desto mer kände jag igen mig i det. Sedan fällde de den slutgiltiga anklagelsen, själva anledningen till att de jagat mig:

   "Du har stulit hans identitet. Du är inte den du utger dig för att vara, vi" (två totalt främmande människor i uniform) "Vet vem du är. Du kan lika gärna ge upp."På vägen ut (för förtvivlad som jag var slog jag följe med dem) Möter jag en vän till mig, någon som symboliskt sett betytt väldigt mycket för mig. Hon säger att hon tror på mig. Och jag håller med. Det sista jag säger innan jag vaknar mumlar jag i hennes hår: Alla mina minnen, mina RIKTIGA minnen, är av dig och det vi varit med om. De påstådda sakerna de säger att jag gjort, det var inte jag.
   Lik förbaskat följde jag efter dem som jagat mig, bort från det jag visste att jag var och på väg mot någonting som andra tyckte att jag var.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 2 april 2014 21:22

Jag har en längre tid omedvetet väntat på rätt tillfälle. Lagt det på is, hållit mig lite i skymundan från mitt inre. Men idag kände jag att det börjar bli dags - dags att jaga rätt på Jon the Joyful. Han som bor inom mig, mitt livsglada, energirika ...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 10 februari 2014 21:19


1. Dåren. Spontan reaktion: Jag visste att de tre första korten skulle visa början av året fram till dags dato. Hade ingen aning om hur jag skulle tolka kortet förrän jag läste i häftet. 'Alla har en mer eller mindre galen sida, antingen kreativ elle...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 december 2013 23:12

Jag drömde att jag hade tre ormar som husdjur. Två av dem hade jag i ett litet kylskåp, den tredje lät jag kräla omkring och hade ingen större koll på. Av de ormar jag hade var den fria den som fick absolut mest uppmärksamhet, de andra tittade jag ba...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 september 2013 14:31

Sfinxen har svärdet och ryttaren är obeväpnad. Drottningen av Svärd är utom räckhåll. Jag borde ta vagnens tömmar, men om jag gör det snurrar lyckans hjul ur mina händer, vilket är högst paradoxalt. Och jag har aldrig haft tur på lyckohjul. Men om ja...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 11 mars 2013 15:36

Ännu en sketen saga vars enda syfte är att underhålla. Så pissa på er av skratt nu - här kommer...:   Geten Frans - det ulliga åbäket från Åmål - blängde skeptiskt på TV-rutan. Den var svart. "Jävla samsung-skit!" svor han och spottade ut de sönd...

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards