Direktlänk till inlägg 24 augusti 2012

Back on the drugs (and Brunnsvik)

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 24 augusti 2012 14:44

Sedan en dryg (nej nej, veckan har inte alls varit dryg, men det är över en) vecka sedan är jag tillbaka på skolan som hjälper mig utvecklas som författare. Och även person antar jag, även om den utvecklingen inte är riktigt lika tydlig då man alltid tycker att man är den man är. Men här är jag och jag ser med spänning fram på vad som väntar. Jag vet redan att mycket tid kommer ägnas åt projektet, något jag redan blivit varse. Under sommaren har jag inte skrivit ett dyft på boken, men jag har tänkt mycket och börjat komma på banan igen, fastän det går trögt nu i början.


Men jag är tillbaka på tabletter nu. Borrelian har återvänt. Mildare nu, förvisso, men jag kan inte ignorera symptomen som är alldeles för lika de jag hade tidigare, och tillsammans blir för många för att försummas. Det här var väntat, läkaren i tyskland var nästan säker på att det skulle hända. Och jag hoppas jag mår riktigt jävla illa framöver, ty ju värre jag mår desto fler bakterier kolar vippen. Jag ska bara försöka se till att det inte går ut över mitt skrivande.
Jag tänkte nämligen försöka skriva klart boken till jul, och sedan ägna vårterminen åt att rätta den, tala in den på ljudbok och skicka den till förlag.


Ah well, det ska bli kul att se vad som händer här på skolan framöver, skrivarmässigt och socialt.

Torftigt inlägg, jag vet, men vafan. Hej på er också!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 2 april 2014 21:22

Jag har en längre tid omedvetet väntat på rätt tillfälle. Lagt det på is, hållit mig lite i skymundan från mitt inre. Men idag kände jag att det börjar bli dags - dags att jaga rätt på Jon the Joyful. Han som bor inom mig, mitt livsglada, energirika ...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 10 februari 2014 21:19


1. Dåren. Spontan reaktion: Jag visste att de tre första korten skulle visa början av året fram till dags dato. Hade ingen aning om hur jag skulle tolka kortet förrän jag läste i häftet. 'Alla har en mer eller mindre galen sida, antingen kreativ elle...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 13 januari 2014 18:16

Jag drömde den här drömmen i höstas, några veckor in på första terminen av PA-programmet.   Jag var jagad. Först visste jag inte varför, men jag visste att De var efter mig. Jag sprang i en stad och kände mig vilse. Genom shoppingcenter och cafée...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 december 2013 23:12

Jag drömde att jag hade tre ormar som husdjur. Två av dem hade jag i ett litet kylskåp, den tredje lät jag kräla omkring och hade ingen större koll på. Av de ormar jag hade var den fria den som fick absolut mest uppmärksamhet, de andra tittade jag ba...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 september 2013 14:31

Sfinxen har svärdet och ryttaren är obeväpnad. Drottningen av Svärd är utom räckhåll. Jag borde ta vagnens tömmar, men om jag gör det snurrar lyckans hjul ur mina händer, vilket är högst paradoxalt. Och jag har aldrig haft tur på lyckohjul. Men om ja...

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards