Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 10 januari 2010 09:41

Det är ju så modernt att skriva vad man tycker och tänker i sin lilla blogg, och många gör det utan att tänka på att andra kanske kan läsa det också. Det finns ju skräckexempel på sådana... hur som helst, jag tänker prostituera mig fullkomligt (som de flesta andra författare gör i dagens samhälle genom att skriva deckare och sån skit) och skriva sådant jag tror att mina läsare kommer vilja läsa. Det här kommer bli jättespännande!


Som rubriken säger kommer jag skriva upp några grejer som jag tycker och tänker angående. så jag anser...:


1. Julmust är så mycket bättre än påskmust på alla möjliga sätt!

2. Mjölk är INTE överskattat.

3. Vatten är DEFINITIVT INTE överskattat. (det märkte jag i somras)

4. Vin ÄR gott! Säg inte annat era otrogna små äckel! :P

5. Öl är odrickbart

6. Saft... <333

7. Oj, det blev lite väl mycket om drickandet. Som de gamla romarna sade: Nunc est bibendum. Sannerligen, jag säger eder: Nunc bibdendum non est!

8. Kunskap är helt klart underskattat.


Som ni kanske märker är jag väldigt glad för att dricka (eller inte dricka) olika saker. Om det här var vad ni ville läsa har jag ingen aning om, men kul var det. Eftersom ni galningar ändå läser min blogg får ni ju stå ut med vad jag skriver. Jag tycker om er för det, fortsätt läsa så komemr ni bli rikligt belönade.

Puss på er!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards