Alla inlägg den 6 mars 2010

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 6 mars 2010 19:00

Narzek visade sig vara en trogen tjänare av rättvisans gud Kamirata, och efter att kort ha övertygat de tidigare två hjältarna anslöt han nu sina styrkor till deras. Han började med låta Vratyas hand växa ut igen. Mycket storsint av honom, då det var en kostsam affär. Fyra män klädda i renskinn kom rusande mot dem bakifrån och den svarklädde de hade förföljt välkomnar de med lättnad. De verkar tydligen vara vänner, och den svartklädde berättar kort om bakhållet.

 Snabbt bestämmer de sig för att jaga den skadade som flytt iväg. De följer blodspåren som leder runt en husknut...

... och möts av fyra armborstpilar när de rundat huset. Från ett tak längre bort gränden blir de beskjutna av svärtklädda män. Den sårade som de förföljde är på väg upp för en repstege. De män de springer ihop med drar fram sina långbågar och springer fram för att kunna skjuta. Även Vratyas drar sin båge medan han springer fram för att besvara elden. Skroger rusar som en galning men hinner inte fram till resptegen förrän han träffas av ytterligare en pil. Narzek tänker inte låta den skadade undfly och gör så att han halkar på grund av blod och handsvett och faller handlöst ner mot marken. Vid det laget HADE dock Skroger hunnit fram men var inte kvick nog att reagera utan fick den fallande mannen över sig.

 Efter en långdragen eldstrid började de på taket falla och saker och ting började gå väl för hjältarna när de plötsligt från taket hör hur ett mörkt mässande når sitt klimax. En skugga kommer flytande ner från hustaket och de Skugglösa skriker av fasa. Skuggan flyger ner med siktet inställt de Skugglösa, men Vratyas ställer sig hjältemodigt ivägen. När skuggan flyger över honom drar han den svartglänsande dolken som han hittat i skuggfolkets hus och hugger mot skuggan...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 6 mars 2010 18:25

Gode bloggläsare!

 För allas vår trevnad, tänkte jag, har jag skapat en gästbok där ni alla kan skriva vad ni vill. Tanken är att alla ni små duniga ankungar ska få skriva och kommunicera på min lilla mötesplats, det vore roligt om ni ville använda den. Där kan ni även enkelt nå mig om ni vill något, jag kollar där allt som oftast. Och var lugn, jag låter ingen skit komma upp i Ankmossens Gästbok som jag inte först har godkänt.

 Jag älskar er alla, puss puss!

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards