Direktlänk till inlägg 21 januari 2011

Helg, vår och allmän glädje!

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 januari 2011 11:59

Våren är här, känns det som! Solen skiner (ibland tittar den fram), vägarna är i stort sett rena och det går klart och tydligt mot ljusare tider! Och jag känner att nu, äntligen!! Nu äntligen är jag frisk ordentligt! På riktigt! Borelian är borta, borelian som plågat mig i åratal utan att jag vetat om vad det var för något! All skit som den medförde är äntligen över, JAG ÄR FRISK! Det är en känsla som jag inte erfarit fullt ut sedan en tid jag nu knappt kan minnas! Så härligt det är att vara frisk!!! Även om solen i skrivande stund är i moln så är detta en underbart vacker dag! det är dessutom helg nu, och denna helgen kommer till och med överträffa den förra! Finntroll - Innebandy + pizza + vin + TV-kväll - Spinning Och sedan, äntligen återigen har jag lyckats samla ihop de goa grabbarna. Imorgon ska vi spela Rollspeeeel!!!


Hela mitt jag genomfars av känslor som jag länge bara inbillat mig, nu finns de på riktigt! Idag, går genom mig en glädje och lycka som bara kan förklaras med allt det goda som sammanfaller nu. Det är helg igen, Jag är frisk, det går mot ljusare tider! Och jag är Lycklig på ett friskt och sunt sätt. Jag vet att jag varit glad och lycklig tidigare många gånger, men nästan aldrig så rent och ostört som nu! För nu är inget mörker därunder, ute i periferin. Sjukdomen är bortflugen! Det bor en kraft inom mig, har jag konstaterat sedan många år tillbaka, men lika många år som jag varit medveten om den har jag inte vetat vad det var eller hur jag kommer åt den. Jag trodde att jag bara inbillade mig, för jag kunde bara vid sällsynta tillfällen utnyttja denna kraften, annars var den låst för mig. Nu vet jag att det är den kraft som alla normala människor har, Den inneboende energi som finns i allt levande. Det är, mina vänner, LIVSKRAFT! Livskraft och lycka, sådant som varit förnekat från mig i många år. Jag har varit så sjuk att jag inte kommit åt den, jag har flera gånger konstaterat att det varit som en mur runt mina inre krafter. Jag började leta efter andra orsaker som avlägset skulle kunna vara knutna till min oförmåga att hämta krafter från mitt inre, och det ledde mig givetvis på villospår. Nu vet jag hur det ligger till och att det jag letat efter alltid funnits och att hindret nu är borta. Jag är nu äntigen frisk, fri, stark och vacker (det sista råder kanske delade meningar om, men det är ingen mening att debattera om smak och tycke). Jag är fri från mörker, och nu går det verkligen mot ljusare tider!


Detta tänker jag fira med en burk 2.2 %- ig cider, den allra bästa sorten, och ha en alldeles underbar helg. Jag önskar er alla det samma! Lev gott Vänner! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 2 april 2014 21:22

Jag har en längre tid omedvetet väntat på rätt tillfälle. Lagt det på is, hållit mig lite i skymundan från mitt inre. Men idag kände jag att det börjar bli dags - dags att jaga rätt på Jon the Joyful. Han som bor inom mig, mitt livsglada, energirika ...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 10 februari 2014 21:19


1. Dåren. Spontan reaktion: Jag visste att de tre första korten skulle visa början av året fram till dags dato. Hade ingen aning om hur jag skulle tolka kortet förrän jag läste i häftet. 'Alla har en mer eller mindre galen sida, antingen kreativ elle...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 13 januari 2014 18:16

Jag drömde den här drömmen i höstas, några veckor in på första terminen av PA-programmet.   Jag var jagad. Först visste jag inte varför, men jag visste att De var efter mig. Jag sprang i en stad och kände mig vilse. Genom shoppingcenter och cafée...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 december 2013 23:12

Jag drömde att jag hade tre ormar som husdjur. Två av dem hade jag i ett litet kylskåp, den tredje lät jag kräla omkring och hade ingen större koll på. Av de ormar jag hade var den fria den som fick absolut mest uppmärksamhet, de andra tittade jag ba...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 september 2013 14:31

Sfinxen har svärdet och ryttaren är obeväpnad. Drottningen av Svärd är utom räckhåll. Jag borde ta vagnens tömmar, men om jag gör det snurrar lyckans hjul ur mina händer, vilket är högst paradoxalt. Och jag har aldrig haft tur på lyckohjul. Men om ja...

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards