Alla inlägg den 15 januari 2011

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 15 januari 2011 12:40

Lördag efter Fredag! Godis efter glass! Nu är det äntligen helg igen, och en riktig helg dessutom! Den började redan igår med Finntroll i en halvtimme i bilen på väg till det stora fredagsnöjet: Innebandyn! Efter att sedan ha pressat och löpt, köttat och pillat in bollen i mål var det sedan åter dags för hemfärd med lika mycket Finntroll i bilen på underbart lagom hög volym. Försvinn Du Som Lyser är verkligen den bästa låten som finns i sammanhang som detta.

 Fredagkvällen fortsatte med pizza och vin i TV-soffan, innan jag trött och nöjd gick och lade mig. Jag skulle orka upp i morse för ett spinningpass! Och detta är jag mycket glad att jag gjorde!! Att masa sig up okristligt tidigt på morgonen (runt klockan 8! :O) kastade man i sig frukost, läste om den helt sjuka vargjakten i DN, sedan in i bilen igen (den här gången utan finntroll eftersom mor och far också satt i). Ett tungt spinningpass, en fruktansvärd svettig tröja som åkte av så fort jag var färdig, sedan en varmdusch och fika hos morföräldrarna.

 Det var då jag fick mig en snilleblixt: Jag skulle ge mig själv något extra! Vi skulle handla efter fikat, och jag ansåg mig i behov att belöna mina dygder och bragder och köpte på mig nötgodis! Sju gånger godare än vanligt godis, fullkomligt oemotståndligt och omöjligt att sluta äta, det är belöningen för hårt slit och goda dygder.

 Och helgen artar sig. God mat och smaskigt fika väntar framöver. Jag har insett, med en blandning av tillfredsställelse och avsmak, att jag åter kommit in i en frossaperiod, sådana som kommer till mig några få gånger om året. Nu är jag visst inne i en sådan, men jag känner mig frisk och tränar som aldrig förr, så nog kan jag förtjäna att vräka i mig lite nötter och andra godsaker lite då och då? Saltade Pistagenötter, jag säger bara: <33333!! Hoppas att alla ni trogna läsare får en lika underbar helg som den jag har framför mig! Jag älskar helger, för trots att de inte innebär någon ledighet från något så innebär det fullt hus hemma, och det är otroligt värdefullt. Trevlig helg allihopa! Puss & kram :P

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards