Alla inlägg den 1 januari 2011

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 1 januari 2011 15:46

Som alla säkert förstått och firat har vi nu trätt in i ett nytt år. Jordens sista levnadsår enligt indianernas domedagsprofetia. Vad som än väntar oss i framtiden och oavsett om allting går under nästa år så kommer i alla fall ankmossen finnas i ett år till! Idag fyller bloggen 1 år, grattis till allt och alla.

 Det är svårt att spå det nya året, både på personlig, nationell och global nivå. Sveriges första bilbombare som för alltid kommer bli ihågkommen vid namn (Taimour Abdulwahab) utförde ett skräckdåd som lamslog en hel shoppinggata i flera timmar. Ingen dog utom han själv och skadorna var ringa, men vår första terrorbombare kommer alltid bli ihågkommen, misslyckad som han var. Hade det legat i min personlighet hade jag personligen roflat häckan av mig åt det patetiska i hela affären, men nu är jag ju inte den som är sån. En australiensisk datahacker tvingar in sig själv i världspolitiken, vilket slutar med att han blir anklagad på lösa grunder för våldtäkt och tystas ner. Det han startat är en kraft som kan användas positivit för att öppna upp vårt samhälle, blottlägga alla mörka hörn och kasta ljus över världens hemligheter. Men den förrädiska baksidan av detta snokande kan leda till en ny form av terrorism. Allting kan vändas till den mörka sidan. Om denna öppenhet skall fungera nåste allting ständigt utvecklas, men det är svårt för ett helt folk att hänga med i den allt viktigare och allt mer komplicerade utvecklingen.

 Där var ju lite av mina konspirationsteorier, höhö. Hmm, i alla fall. Personligen så kommer jag stenhårt fortsätta försöka få jobb, och jag ska förhoppningsvis (för nu vill jag iväg) plugga i höst. Jag måste börja roa mig, måste komma ut mer bland folk. Jag har fått nog av hemmets trista ensamhet.

 Jag hoppas att jag kommer skriva flitigare i ankmossen än jag gjort i år. Om ni vill och jag känner för det kommer kanske Henning-berättelsen att fortsätta, men jag har inte bestämt mig på den punkten. Jag har inte tur någonstans, inte med någonting jag försöker med, så jag har bland annat inte fått boken utgiven. Jag börjar tvivla på den och på mig själv nu... Jag behöver framgångar.

 Men haha! Bloggen är ett år idag! Det är ju alltid något. Jag lovar er, den kommer bli ett år till :) Ett nytt år har tagit sin början, och till alla er som väntar er några kloka ord från ankmossens konung: Lev i år som om det vore ert sista år på jorden. Det kan det mycket väl bli, med tanke på att profetior aldrig ljuger men aldrig heller talar klarspråk. Glöm inte att vara mot andra som ni vill att andra ska vara mot er! Gott nytt år!

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards