Alla inlägg den 11 januari 2011

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 11 januari 2011 10:40

Igår var en spännande dag. Det började med att någon galning ringde och väckte mig galet tidigt (08.20!!) på morgonen. Jag låg kvar och tänkte bara DÖÖÖ! Men den jäveln gav sig inte. Tio signaler gick fram, sedan tonade signalerna ut... Bara för att börja på nytt några sekunder senare! Med ett stön körde jag fötterna i mina favoritinnetofflor som jag nyligen fick i julklapp och stövlade iväg till telefonen.

 "Du var mig en enveten jävel" blev min inledning av samtalet (ty jag anade vem som var i andra änden av linjen). Och jag hade rätt. Det var min kära bror Loffe som tvingat upp mig så okristligt tidigt på morgonen och begärde att jag skulle köra och hämta honom vid stationen. Som ni kanske kan räkna ut blev det ett väldigt kort samtal, varpå jag bestämde mig för att inte åka till stationen i morgonrock och innetofflor utan drog på mig lite kläder och körde vackert iväg.

 Dagen fortsatte lite grann som den börjat. Efter att ha lekt en stund med min käre bror bar det iväg in till metropolen Ronneby för att träffa min jobbcoach. Jag tror för övrigt det går framåt med jobbsökandet, men det är svårt att avgöra eftersom ingen arbetsgivare hört av sig ännu. Hur som helst, efter att ha fått nya uppgifter av honom åkte jag hem igen och käkade, innan jag återigen skulle ta bilen in till Hoby för att hämta hem nästa bror. Så det blev en jävla massa körande för mig igår.

 Och dagen såg ut att sluta ungefär på liknande sätt som den fortlupit. Jag skulle återigen köra in till Ronneby, den här gången för att spela fiol. Det blev inte mycket fiolspelande, men jag kom dit och fick mig en försenad julklapp: 2 olika inspelningar av Mordet på Karön. Jublande glad for jag hem igen och började lägga över filerna på datorn. Efter att nu ha sett igenom det hela lite hastigt kommer några tankar upp i huvudet: "Hoppas att det inte lät så här förfärligt när vi spelade upp det." och "Här behövs klippas och klistras och kantklippas." Min ambition var att kunna dela med mig av detta materialet på ett eller annat sätt, men efter att nu ha sett hur dåliga inspelningarna verkligen var känner jag mig osäker på om detta verkligen vore ett klokt drag. Jag behöver hjälp med detta. Någon som vet hur man fixar till filmer så att de går att titta på?

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards