Alla inlägg under februari 2010

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 5 februari 2010 08:08

Usch, det bar emot att gå upp så tidigt idag. 20 i 8, det är ju förfärligt! Så tidigt har jag inte gått upp på mycket länge kan jag avslöja. Nåja, det finns ett syfte med det. Jag ska iväg på min första körlektion idag. Jag hoppas det går bra.


Det blir en häktisk dag idag. Först ska jag ta körlektion, sedan ska jag baka semlor, åka skidor, bygga vidare på grottan och spela innebandy. Och gärna hinna skriva lite på boken också. Så mycket har jag inte haft inplanerat för en dag på ett bra tag. Men det blir säkert roligt!


Grottan ja... Jag hade inte insett tidigare vilken bamsig hög jag skottat ihop där egentligen, men nu när utgrävningarna är påbörjade har jag börjat förstå hur mycket där ligger egentligen. Jag har ont i ryggen hälften av min vakna tid men vafan, allt gör ont! Jag biter i, brölar lite och fortsätter ändå.


Och ni ska fortsätta läsa :D. Puss på er, mina trogna läsare!

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 3 februari 2010 18:57

Idag har varit en arbetsam dag för mig. Jag har skottat en massa snö och jag har börjat på utgrävningen av min snögrotta! Jag har bara gröpt ur en liten del, men den kommer att bli mumsigt mycket större. Har jag nu skottat i två veckor och slitit på min rygg så tänker jag fanimej fixa den här grottan också!


Annars är livet lugnt. Jag är hemma och har ju fortfarande två skrivprojekt att jobba på. Igår bakade jag så att jag har lite att "höja min motivation" med hemma. Finns brist på godsaker här annars, och eftersom jag bor ute på landet så är det svårt att komma in och handla något. Problemet är att det inte finns något gott att dricka till :S. En god dryck skulle om möjligt få mig ännu mer i stämning. Jag vet att vatten är klart underskattat, men det funkar liksom inte i det här läget. Lite lågprocentig cider hade varit perfekt.


Nåja, det man inte har kan man längta efter. Imorgon ska jag ut och fortsätta gräva. Ska bli skönt sedan när den här snögrottan äntligen står färdig!

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 1 februari 2010 15:15

Kära bloggläsare!

 Jag hoppas ni har uppskattat att läsa min saga! Jag har i alla fall tyckt att det var roligt att skriva den. Ni kanske undrar vad jag haft för mig under tiden eftersom mina inlägg utöver sagan varit nästintill obefintliga?


Jag kan berätta att jag skrivit väldigt mycket på sista tiden. Jag har haft ett snitt på 2 sidor om dagen i min bok, vilket är väldigt bra. Jag har som ni vet skrivit en del av sagan om dagen, och dessutom har jag jobbat på att skriva ett mord. Jag har haft väldigt mycket att skriva på sista tiden med andra ord.


Men jag har gjort annat än att skriva. Jag har åkt skidor, och varit ute i snön. Jag har skottat ihop en stor snöhög ute i vår trädgård som jag när den blir tillräckligt stor ämnar ut och leka i. Idag var snön väldigt tung att skotta upp eftersom det är plusgrader och fläskig kramsnö. Tur att man är ung, frisk och stark. Eller ja, ung i alla fall... xD.


Nehe hörni, nu ska jag ut och skotta igen. Puss på er!

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards