Alla inlägg den 8 augusti 2010

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 8 augusti 2010 15:53

Köttfisk, alla glada! Nu är jag hemma från lägret efter en högst njutningsfull vecka, bara för att packa upp, packa om och dra iväg. Imorgonblir det medeltidsveckan i flera dagar framöver. Loffe har ett gäng paltor som han lånar ut till mig så att jag också kan se ut som någon fattig stackare för flera århundraden sedan.


För er som undrar: Lägret var episkt, roligt, härligt och underbart och flera andra målande adjektiv. Enda lilla problemet var att jag var sjuk halva veckan i feber och dessutom halkade in i ett återfall av borelia. Och så gick min brödspade sönder näst-sista dagen, så jag fick ingenting färdigt under tiden. Men kul var det.

  Grädden på moset var nog när jag för första gången äntligen fick vara lucia i vårt luciatåg mitt i vintern. Fast jag såg mer ut som Jesus än som Lucia, men vafan. Kul var det!


Men som sagt, nu är det snart medeltidsveckan för min del! Jag säger bara en sak: Kanonkul!

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards