Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 12 juni 2011 20:41

Tja alla pussgurkor, hångeltomater, krambananer och mjölkkossor! På senaste tiden fick jag inmatat i mig melodin till Studentsången, men jag tröttnade snabbt på texten, som för övrigt jag är den enda som kan i 20% av fallen. Hur som helst, jag gjorde en version som mer passar till 'dagens ungdom', och jag vill ha hjälp att sprida den så att den inom några år blir till den inoficiella sången som studenterna har i sina hjärtan när varje gång de hör den gamla melodin.


Klunka Studentens lyckliga tår

Låt spriten rinna i struparna neder

Öppna din flaska tand mot kapsyl

Tolfte tåren idag rinner ner


Inga nyktra här

På våran lyckodag

Levern den går varm

Och blåsan töms i ett När vi klunka vårt vin från La France

Där de härliga druvorna gro

Där de härliga druvorna gro

Hurra!

  (Alternativt SKÅL! eller annat valfritt, glatt utrop)


Hoppas alla kan melodin och hjälper till att sprida texten, så ska vi se till att det nästa år trallas en del på min lilla version. Var bara noga med att det är JAG som har skrivit texten ;) Jag vill ha all credit jag kan få xD

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards