Alla inlägg den 14 december 2010

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 14 december 2010 17:55

Mitt recept på en häktisk helg genomfördes nästan till punkt och pricka, med bara några små förändringar. Lyssnade t.ex tyvärr inte på Finntroll till och från innebandyn, vilket halvt förstårde den kvällen :(. Sedan var jag hur seg som helst på spinningen och hela resten av dagen, och under lägret inträffade många oväntade och oförutsägbara händelser. Inga detaljer där. Det gick i alla fall som helhet bra, trots att jag var alldeles utmattad i princip hela tiden. Om mitt recept på helg hade varit en kaka så hade kakan blivit lite halvbränd och hopsjunken i mitten. Troligtvis hade jag använt en halvtaskig mjölsort.


Jobbsökandet går ganska bra, men det finns så mycket mer. Idag har jag spenderat hela dagen i köket och bakat kakor. Jag borde verkligen ut och träna, julafläsket har anlänt. Det är så svårt att ge sig ut, jag klarar inte av att prestera i kyla. Dessutom har jag varit så fruktansvärt trött och fysiskt nere på sistone. Och jag har haft en bra bok, vilket har hållit mig sysselsatt de senaste två veckorna. Nu när den är utläst blir det kanske lite ordning på mig :D.


Det händer mycket i dessa tider. Sverige blir bombat av en misslyckad muslim och en frisyrskiftande Australiensare skriver historia genom att föra cyberkrig mot enheter med mörka hemligheter. Vill ni ha mina synpunkter och konspirationsteorier så kommer de troligtvis senare. Just nu kan jag bara nämna att jag, liksom kanske många andra i min ålder, sympatiserar starkt med Julian Assange (som därför av mig får 4,5 ankor av 5 möjliga) och att den misslyckade mussen med sin lilla bil kan få en hög med ankbajs för allt som hans failade bilbomb startade i vårt vackra men sköra land.

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards