Alla inlägg den 10 december 2010

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 10 december 2010 12:10

Mitt recept på en god helg:

 Jag börjar hela kalaset med en timmes innebandy på fredagkvällen. Där köttar jag hårt både mig själv och andra. Efter passet där man ska ha blivit riktigt het ställer man sig direkt i duschen som tar en halvminut innan den blir varm. Mörbultat, upphettad, nerkyld och upphettat igen sätter jag mig i bilen igen och sätter på Finntroll på hög volym och burnar hemåt. Hemma väntar pizza och slöande i TV-soffan.

 Efter att utmattad slutligen ha somnat väntar sedan en morgon som börjar med ett smarrigt, oemotståndligt spinningpass. Har man fel tröja på sig när man spinnar så finns inget skönare än att fort få av tröjan när man är färdig. Efter en mycket uppfriskande dusch blir det sedan shopping inför helgens läger.

 När inhandlandet av resurser är överstökat bär det av upp till vår utmärkta, snörika klubbgård Karlsnäsgården för ett orienteringsläger i det vita vackra. Lägret inkluderar tävlingar och lekar, käk och spökrunda. Det slutar sedan med vår årliga grötfest, men helgen slutar inte där. Nej då, efter genomförandet av lägret är visserligen lägret och allt det innebär över, men jag hinner inte slänga i mig mycket gröt innan jag ska iväg och öva fiol inför nästa veckas julkonsert. Efter orkesterspelningen, då är kanske den här helgen över, med något som påminner om blodsmak djupt nere i gommen det enda som gör mig sällskap bland lakanen i min breda säng. Det är den helg jag har framför mig. Om ni vill slänga ihop det här receptet själva, fundera först över om ni bedömer det vara värt vad det kostar jämfört med belöningen det gör. För egen del tror jag inte att jag kommer bli alltför besviken.


Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards