Alla inlägg den 2 december 2010

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 2 december 2010 22:30

Vilken otroligt vacker tid vi just gått in i! Två decimeter snö hemma i blekinge, snö som täcker allt som tidigare varit grått och trist. Tjocka flingor som yr i luften, som lägger sig på marken och skapar någonting nytt. Allt vi är vana att se på marken försvinner, och i deras ställe en tjock matta av ren, vacker, vit snö <3 Enda minuset är kylan, som jag alltid har problem med.


I helgen som gick var jag och shoppade i det gamla goa' Götet! Fast utan mina bröder som brukar hänga med :( Men shoppingturen gjorde mig lycklig! Det första son händer är att vi lämnar in min kassa mobil som krånglat i 7 månader (Lugna, ni kan fortfarande få tag på mig). Sedan går jag med upprymda steg mot bokaffären, och där hoppar jag upp och ner av glädje! Vid bokhyllorna för utländsk skönlitteratur ser jag med käften full av dregel att de hade de fyra nästa delarna i min favoritbokserie! Det var med glädje jag samlade på mig dessa fyra tegelstenar på 1200 sidor engelsk fantasy vardera, och det var sedan med glädje jag kånkade runt med dem över halva göteborg. Nu har jag äntligen böcker att läsa igen och kommer så ha för ett tag framöver.

 Därefter kom nästa lyckovåg. In på naturkompaniet knallade vi, och direkt fick vi hjälp. Efter 20 minuters funderande  och provande gick jag lycklig därifrån med ett par underbara kombinerade vandrings- och vinterkängor. Sedan var den dagen räddad. Och tur var väl det att jag hittade dessa tre fynd, för jag hittade ingenting mer på hela den dagen. Julklappsshoppingen kommer senare :)


Allt vitt som faller betyder renhet. Vitt Är renhet. Och nu är den vita årstiden här, tidigare än vanligt. Imorgon blir det en god tur i skidspåren!

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards