Direktlänk till inlägg 1 februari 2012

Skriver som fan

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 1 februari 2012 19:43

Tjofläsk! Höhö.


Här på Brunnsvik är internet HÖÖÖGST sporadiskt. Eller har så varit under de senaste två veckorna. Det är delvis därför som jag dröjt ända till nu med att avslöja att JAG SKRIVER PÅ SOM FAN! Sagan om Klodiwinda (Boken kommer nog att heta något i stil med 'Den Svarta Trollpackan') bara växer och växer. Mitt mål fram till sportlovet är att skriva tvp kapitel i veckan, och än så länge håller jag mig till det målet. Jag svettas, gottar mig i förtäringsvaror och erhåller sittfläsk, men jag skriver mina ca 20 sidor i veckan. Jag har insett att boken inte kommer bli klar till höstlovet som jag hade hoppats på, men innerst inne visste jag att det skulle bli så här. Jag har räknat ut att boken MÅSTE vara klar i slutet av mars för att jag ska hinna dels rätta den, dels prata in den i en studio. Det kommer gå åt två månader till de bägge delarna, samtidigt som jag efter sportlovet arbetar med andra skolgrejer. Jag måste med andra ord skriva så att tangentbordet stänks av min salta kroppsvätska, men det är en tillvaro jag är mer än tillfreds med. Jag älskar det här! Gott sällskap, schemalagt författande, kontinuerlig och professionell feedback, serverad och färdig mat fem dagar i veckan... Det här är gott alltså. Brunnsvik är ju dessutom en fantastiskt vacker miljö, om man står ut med de små tekniska skavanker som dyker upp som svampar om hösten.


Ja, här är verkligen vackert. Jag har varit ute ett flertal gånger på den isbelagda stora sjön några hundra meter ifrån boningshuset, i gnistrande solsken och förtrollande månsken. Ett andra år här skulle medföra väldigt många fördelar och flera språng närmare min dröm om ett liv som författare. När jag går här och stundtals tänker på det inser jag att författande, det är den enda yrkesbana jag egentligen vill ge mig in på. Det är tufft och svårt, det vet jag. Jag är inställd på de problem som lurar i vassen. Men jag tänker jobba för det. Kämpa hårt. Det är, trots allt, mitt liv och min karriär det handlar om. Vem vill ha dessa bägge halvdana?

 
 
HannaFindus

HannaFindus

7 februari 2012 11:02

Keep up the good work!

http://nattstad.se/hannafindus

Jon Järnfot Gyllenstig

7 februari 2012 17:30

Haha, jag har snarare tagit en paus. En välbehövd sådan, låt oss också hoppas att den bli kort.

 
HannaFindus

HannaFindus

9 februari 2012 01:22

Man förtjänar en paus då och då! Ingen är så produktiv som du, så du förtjänar verkligen en paus.

http://nattstad.se/hannafindus

Jon Järnfot Gyllenstig

9 februari 2012 17:43

Tack Findus, din goding! :) Men snart är det nog dags för 'kanoten att sticka' igen :D Tre dagars paus gjorde mig gott men nu är jag på banan igen tror jag. Jag ska lyssna på alla råd och vara mer försiktig i framtiden dock.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 2 april 2014 21:22

Jag har en längre tid omedvetet väntat på rätt tillfälle. Lagt det på is, hållit mig lite i skymundan från mitt inre. Men idag kände jag att det börjar bli dags - dags att jaga rätt på Jon the Joyful. Han som bor inom mig, mitt livsglada, energirika ...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 10 februari 2014 21:19


1. Dåren. Spontan reaktion: Jag visste att de tre första korten skulle visa början av året fram till dags dato. Hade ingen aning om hur jag skulle tolka kortet förrän jag läste i häftet. 'Alla har en mer eller mindre galen sida, antingen kreativ elle...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 13 januari 2014 18:16

Jag drömde den här drömmen i höstas, några veckor in på första terminen av PA-programmet.   Jag var jagad. Först visste jag inte varför, men jag visste att De var efter mig. Jag sprang i en stad och kände mig vilse. Genom shoppingcenter och cafée...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 december 2013 23:12

Jag drömde att jag hade tre ormar som husdjur. Två av dem hade jag i ett litet kylskåp, den tredje lät jag kräla omkring och hade ingen större koll på. Av de ormar jag hade var den fria den som fick absolut mest uppmärksamhet, de andra tittade jag ba...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 september 2013 14:31

Sfinxen har svärdet och ryttaren är obeväpnad. Drottningen av Svärd är utom räckhåll. Jag borde ta vagnens tömmar, men om jag gör det snurrar lyckans hjul ur mina händer, vilket är högst paradoxalt. Och jag har aldrig haft tur på lyckohjul. Men om ja...

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards