Direktlänk till inlägg 26 augusti 2011

Rawr!

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 26 augusti 2011 12:17

Så var ännu en vecka till ända på Brunnsvik. 'Ännu en,' säger jag, trots att jag bara varit här i... tio dagar. Det känns som att man varit här i en månad. Tisdagens bravader på kullen och i sjön lämnade mig trött i tre dagar, men nu är fredagen här och så även mina krafter. Tisdagens 'bravader' bestod av att bestiga en kulle för att nå utkiksplatsen klockan tidigt på morgonen. Utsikten var bedårande och efter en kopp kaffe vid frukosten lite senare trodde jag att den tidiga utflykten skulle passera ostraffat. Men icke! Redan på eftermiddagen började tröttheten sippra tillbaka in i min person och jag spenderade mycket tid på mitt rum. När jag väl kämpade mig upp var det för att äta och när vi väl ätit... gick vi ner till stranden. Det ena ledde till det andra vilket slutade med att jag och Hanna simmade runt ön, en liten tur på 2-3 km ungefär. Därefter blev jag trött igen.

 

Onsdagen var helt fantastiskt underbar, trots att jag var en påsig köttmassa hela dagen. Vi fick var och en skriva om en färg, en text som vi skulle kunna utnyttja i våra projekt sedan. Det var jätteroligt att komma igång och skriva om den gamla häxan Klodiwinda, trots att det inte blev någon jättetext. Ännu roligare var det att läsa upp texterna vi hade gjort inför klassen. Samtliga kurskamrater som läste upp sina verk framförde dessa väldigt gripande, och man fick en känsla för vilka talanger som finns i vår grupp.


Torsdagen dedikerades helt och hållet åt det egna projektet. Jag kom inte igång med skrivandet ordentligt för jag satsade på annat. Innan jag kunde komma igång kände jag mig tvungen att spika personernas namn, Rikets geografi och lite annat. Detta gjorde jag på torsdagen, samt att jag oavsiktligt råkade skrämma upp en kurskamrat. Trött var jag hela tiden.


Idag fick vi tillbaka de texter vi har skrivit, flitigt kommenterade och markerade av lärare Örjan. Det var intressant att se och höra vad han tyckte. Snart ska vi in till Ludvika för att helghandla. Jag vill komma igång och skriva mer på mitt projektarbete.


Rawr!

 
 
Ingen bild

Jacob

26 augusti 2011 15:50

Man kanske kan få se ditt projektarbete på bloggen i sinomtid. Det hade varit nice! :)

Jon Järnfot Gyllenstig

28 augusti 2011 08:40

Kanske... Men grejen är att projektarbetet är ju en ljudbok. En ljudbok blir svår att lägga upp på bloggen ;)

 
Ingen bild

Jacob

28 augusti 2011 14:46

Men ska du inte skriva bokens innehåll först, innan du snackar in den på band?

Jon Järnfot Gyllenstig

29 augusti 2011 19:09

Jo... det är klart jag ska...
??

 
Ingen bild

Jacob

2 september 2011 15:39

Det som du skriver skulle du ju kunna lägga upp så får vi ju boken i text.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 2 april 2014 21:22

Jag har en längre tid omedvetet väntat på rätt tillfälle. Lagt det på is, hållit mig lite i skymundan från mitt inre. Men idag kände jag att det börjar bli dags - dags att jaga rätt på Jon the Joyful. Han som bor inom mig, mitt livsglada, energirika ...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 10 februari 2014 21:19


1. Dåren. Spontan reaktion: Jag visste att de tre första korten skulle visa början av året fram till dags dato. Hade ingen aning om hur jag skulle tolka kortet förrän jag läste i häftet. 'Alla har en mer eller mindre galen sida, antingen kreativ elle...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 13 januari 2014 18:16

Jag drömde den här drömmen i höstas, några veckor in på första terminen av PA-programmet.   Jag var jagad. Först visste jag inte varför, men jag visste att De var efter mig. Jag sprang i en stad och kände mig vilse. Genom shoppingcenter och cafée...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 december 2013 23:12

Jag drömde att jag hade tre ormar som husdjur. Två av dem hade jag i ett litet kylskåp, den tredje lät jag kräla omkring och hade ingen större koll på. Av de ormar jag hade var den fria den som fick absolut mest uppmärksamhet, de andra tittade jag ba...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 september 2013 14:31

Sfinxen har svärdet och ryttaren är obeväpnad. Drottningen av Svärd är utom räckhåll. Jag borde ta vagnens tömmar, men om jag gör det snurrar lyckans hjul ur mina händer, vilket är högst paradoxalt. Och jag har aldrig haft tur på lyckohjul. Men om ja...

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards