Alla inlägg den 13 augusti 2011

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 13 augusti 2011 10:21

Som tidigare meddelats är tiden för mitt hemmadegande snart till ända. Under ett förhoppningsvis härligt och alltför kort års tid kommer jag befinna mig på en folkhögskolekurs i Ludvika för att få reda på enkelt sammanfattat: Hur man skriver och vad man ska skriva.

 Vi kommer troligtvis få pröva på en massa olika genrer. Bland annat poesi, alltså den adliga versionen av rent flummande. Jag tänkte pröva att skriva lite poesi nu, bara för att få igång verksamheten och få lite erfarenhet innan jag tvingas att pröva.


En blomma stod på ängen

En blomma, En blomma

Varken blomma eller äng ville vara vad den var

Ty ängen var evig och blomman ensam


Men blomman var inte ensam, och ängen inte evig

För gräset är grönast på andra sidan

och man ska inte gå över bäcken efter vatten

Ändå var det vad de båda ville, för de såg inte

Att det godaste vattnet alltid finns i det man har


Vem kan njuta av något man inte har, något som inte finns?

Blomman kunde inte bli en äng och ängen ingen blomma

Men blomman stod på en äng och på ängen stod en blomma

En blomma, En blomma

Och inte ens det gröna gräset

Som växte på andra sidan bäcken

Kunde förändra det faktum att

En äng är en äng och en blomma en blomma

En blomma, En blomma.


Så kan Poesi låta om man inte vet hur man gör. Vill ni ha en liten deckare att klura på också medan jag ändå håller på? Glöm det, MUHAHAHAHAHAHA!!!

Jag kommer skriva nog med dynga på Brunnsvik innan jag lär mig skriva något vettigt. Ni kommer troligtvis få ta del av en hel del av det. Jag kommer bland annat skriva en tredje säsong av Henning någon gång i framtiden, så håll utkik. Är det någon som har något att säga om den förresten?


Min blogg kommer antingen användas ganska flitigt under min tid på Brunnsvik, eller så kommer jag knappt använda den alls. I vilket fall som helst så är det här ni får reda på saker om mig i just det ljus som jag vill framställa mig själv. Så om ni vill ha en högst vinklad och sensurerad bild av mig, lita då för all del på vad jag skriver här, och ta det som Den Enda Sanningen som är värd att veta.

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards