Direktlänk till inlägg 17 november 2010

Över förväntan

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 17 november 2010 11:51

Tjohi! Herr Jobbcoach hade en massa intressanta idéer som vi diskuterat idag. Idéer som resluterat i ett nyväckt hopp om att jag kanske kommer få ett arbete snart. Min vänliga jobbcoach föreslog en massa olika grejer efter att vi pratat om mina intressen, och en del av det lät riktigt intressant. Varför inte jobba på stena line en tid t.ex? hade nog varit intressant och det skulle visst ge mig en hel del erfarenhet som var ganska lätt att relatera till reseledaryrket som jag vill satsa på ett tag framöver.Jag fick många positiva känslor när vi diskuterade min framtid :)


Positivt får nog också sägas att gårdagens träningspass var också. Förvisso inte bra som jag hoppats på eller så bra som det borde varit med tanke på att jag tränat förhållandevis bra i höst, men det gick ändå inte dåligt. Det är MYCKET skönare och roligare att springa tillsammans med andra än att ge sig ut och tugga dryga långpass i sin ensamhet. Jag tror nog att jag trots allt är på uppgång nu efter det senaste halvårets berg- och dalbana och perioden dessförinnan av seghet och mörka träsk. Kanske är jag nu på väg åt rät håll igen. Det vore gött om vissa saker kunde börja gå som jag behagar i mitt liv snart. Jag fick i alla fall en del energi idag när vi hoppfullt diskuterade jobbsökande. Det verkar som att det börjar bli dags för mig att ta tag i mitt liv med det fasta grepp som jag ännu inte använt mer än vid ett ytterst fåtal tillfällen. jag ser fram emot att få börja använda mina styrkor snart!


Puss på er allihopa föresten, det var längesedan ni goa läsare belönades med något sådant :) det tycker jag att ni kan ha förtjänat.

 
 
Ingen bild

Malin

19 november 2010 10:09

Kul att hära att du mår bättre. Det märks att du är gladare :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 2 april 2014 21:22

Jag har en längre tid omedvetet väntat på rätt tillfälle. Lagt det på is, hållit mig lite i skymundan från mitt inre. Men idag kände jag att det börjar bli dags - dags att jaga rätt på Jon the Joyful. Han som bor inom mig, mitt livsglada, energirika ...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 10 februari 2014 21:19


1. Dåren. Spontan reaktion: Jag visste att de tre första korten skulle visa början av året fram till dags dato. Hade ingen aning om hur jag skulle tolka kortet förrän jag läste i häftet. 'Alla har en mer eller mindre galen sida, antingen kreativ elle...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 13 januari 2014 18:16

Jag drömde den här drömmen i höstas, några veckor in på första terminen av PA-programmet.   Jag var jagad. Först visste jag inte varför, men jag visste att De var efter mig. Jag sprang i en stad och kände mig vilse. Genom shoppingcenter och cafée...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 december 2013 23:12

Jag drömde att jag hade tre ormar som husdjur. Två av dem hade jag i ett litet kylskåp, den tredje lät jag kräla omkring och hade ingen större koll på. Av de ormar jag hade var den fria den som fick absolut mest uppmärksamhet, de andra tittade jag ba...

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 21 september 2013 14:31

Sfinxen har svärdet och ryttaren är obeväpnad. Drottningen av Svärd är utom räckhåll. Jag borde ta vagnens tömmar, men om jag gör det snurrar lyckans hjul ur mina händer, vilket är högst paradoxalt. Och jag har aldrig haft tur på lyckohjul. Men om ja...

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards