Alla inlägg under september 2010

Av Jon Järnfot Gyllenstig - 5 september 2010 12:05

Kött på er bloggläsare! Allas er favoritanka har gått och blivit i princip frisk nu (från feberveckan i alla fall). Nu kvarstår bara en retfull och efterhängsen hosta. Hela veckan har jag kämpat för att bli frisk och gått promenader för att påskynda tillfrisknandet. Vet inteom det hjälpt, men nu är jag i alla fall på väg.

 I fredags var jag ute bland allmänheten för första gången på vad som känns som evigheter sedan. Och vad mycket jag fick uträttat! Först stack jag till läkaren som efter en hel del trugande gick med på att skicka iväg en för oss efterlängtad remiss så att jag kan få en förlängd anti-borreliakur. Den jag fick har bara hjälpt delvis. När hon fixat det där så tog jag några prover och stack sedan vidare till arbetsförmedlingen. Nu är jag inskriven där till slut, och först nu är jag officiellt arbetslös. Ska fixa till det där och skaffa ett arbete så fort jag får möjlighet till ett.

 Sedan knallade jag över till bilskolan och fixade det sista av tre repetitionsprov, så nu har jag snart uppkörning och provskrivning inbokade. Min körskollärare skulle se till att jag fick tider till detta, men det blir inte förrän i oktober någon gång. Hur som helst är det definitivt på tiden att jag får körkort nu.

 Igår var vi ute och plockade svamp, men som vanligt hittade vi inga gula kantareller. Vi hittade däremot en hel del svart trumpetsvamp, så det kan vi festa på senare.

 Idag ska jag iväg med klubben till Boda bor för första gången, det ska bli en mycket spännande sammandrabbning. Allt som allt, kära bloggläsare, jag börjar äntligen få lite att göra igen! Puss puss!

Presentation


Ankmossen är liten, men Gud är större

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Ankmossens mötesplats


Ovido - Quiz & Flashcards